Boknörd

Det här med böcker...inredningsböcker, det är väl det roligaste som finns jämte kokböcker :)

Mina favoriter att bländra i just nu är dessa böcker:

 Tricia Guilds bok Inspiration. I denna boken kan man läsa om vad som inspirerar Tricia till hennes järva färgval och mönster. Bilderna som är tagna av en mycket duktig fotograf får de riktigt att vattna sig i munnen av att ge sig ut på inspirations resor.

 Minimalist design av Franco Bertoni är en riktigt sån där bok som man stolt kan lägga på kaffebordet. En välskriven bok om historien bakom minimalismen och tanken bakom att inreda i minimalistisk stil och givetsvis tips om vad hur man ska tänka om man själv vill skaffa sig denna stilen på sitt hem.

Lantliv mitt i stan av Liz Bauwens. En praktisk bok om hur man går tillväga för att fixa sig en helt egen lantlig idyll mitt stan. Allt från hur man jobbar med ljus och mönster till val av möbler och matrial.


Samtliga av dessa böcker går säkert att låna på de flesta bibliotek men känslan av att ha en av dessa böcker för alltid även om man tillslut kan dem utan och innan, är något speciellt. Jag kan faktiskt erkänna att jag inte har köpt dessa  böcker själv heller :) utan jag har en liten förkärlek för just biblioteksböcker. Men kanske också för att jag köpte just kokböcker på denna bokrean så nästa rea får det bli inredningsböcker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0