Sol i sinne, blommor inne

Nu när våren på riktigt är här och solen börjar gasa...ja då blir man allt bar sugen på att köpa nya fina blommor till hemmet.



Jag investrerade i dessa vackra hortensior. Jaa jag vet att de är svåra att hålla i liv och att jag inte är känd för att hålla blommor vid liv med jag ska ge det  ett ärligt försök. Hmmm då är det nog dax att gå och vattna dem nu...

För vad blomsterhandlaren sa så ska de aldrig torka ut, ej heller stå i vatten. Och om de vita står i mycket direkt solljus så blir de blå, och det vill jag inte så här blir till att dra upp rullgardinen lite senare än vanligt :).

Kommentarer
Postat av: sis

Det gjorde du rätt !.Prata lite med dom också så ska du se att de står sig i en vecka i allafall:-) just kidding!!

2009-04-20 @ 22:11:34
Postat av: Meterkvadrat

Ush säg inte så! Heja på mig istället att jag kommer att fixa detta. Men du har lite rätt i att jag kanske bara lurar mig själv. Men jag ger mig den på att de ska klara veckan ut iallafall...

2009-04-22 @ 11:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0